Elk bedrijf wil of heeft weleens op de beurs gestaan. In Nederland bezoeken ieder jaar meer dan 6 miljoen mensen samen zo’n 600 beurzen. Op deze beurzen staan zo’n 100.000 exposanten. Je wilt hier dan representatief je producten laten zien. Maar hoe pak je dit aan? Wij geven je enkele tips en laten je producten zien die handig te gebruiken zijn op zo’n beurs.
Contact Als je weet hoe beurzen werken, kan het veel opleveren. Doe je dat niet, kost het onnodig veel geld, tijd en energie. We zien veel te vaak stand bemanning die moeite hebben om contact te leggen met de bezoekers. Wat ook vaak gebeurt is dat exposanten wegduiken achter een statafel of in hun smartphone staren wanneer er iemand langsloopt. Dit is niet de bedoeling! Contact maken is toch het allerbelangrijkste van je deelname aan de beurs?
Doel Een goede voorbereiding is zeer belangrijk onderdeel voor de beurs. Eigenlijk moet je niks meer te regelen hebben als je er staat. Zorg ervoor dat je alle aandacht kunt hebben voor de bezoekers. Welke boodschap wil je overbrengen? Werk dat uit en bespreek dat met het hele team; je zult merken dat er veel ideeën ontstaan om mee te nemen in de voorbereiding. Zo wordt de ‘voorpret’ een gezamenlijk ding.
De stand
De stand is je werkruimte en staat in dienst van je marketing- en beursplan. Zorg dat je heel duidelijk weet wat en hoe je wilt overbrengen, voordat je ons een ‘leuke stand’ laat maken. Wij kunnen samen met jou in overleg, de ideeën bespreken. En de kern van het concept moet juist komen uit het hart van de organisatie. Ongeacht je budget, is het belangrijk dat je herkenbaar en sprankelend bent. Zowel met de inhoud (het gesprek) als de vorm (de stand). En heel eerlijk, een verhaal of een gesprek beklijft vaak beter dan de glitters op de wand of het tapijt van je beursstand (al geeft het in sommige gevallen wel wat extra aantrekkingskracht, maar daar staat budget tegenover). Voor elk budget kunnen wij kijken naar de mogelijkheden.
Personal Invite
Nodig mensen uit voor de beurs en maak hen alvast nieuwsgierig naar jouw verhaal. Waarom zouden ze 80 kilometer rijden om naar de beurs te komen? Niet voor een kop koffie of ‘even bijpraten’. Wat kan helpen: de uitleg van een innovatie, een productpresentatie, een kennissessie met een goede spreker in de stand, een netwerkborrel of een winactie.
Beurs promotiemateriaal
Natuurlijk wil je naast het weggeven van leuke promotieartikelen, zelf ook goed voor de dag komen. Wanneer je met een groepje collega’s op de beursvloer staat, is het uitstralen van professionaliteit natuurlijk erg belangrijk. Door dezelfde kleding te dragen voorzien van een naambadge, met of zonder lanyard, zet je al een belangrijke stap. En uiteraard vind je deze producten in onze webshop.
Wij van dereklameshop hebben een aantal producten die handig zijn met gebruik voor op de beurs. Eén tip van ons; laat de meeste artikelen bedrukken met je logo. Zo blijf je ook na de beurs herkenbaar bij de bezoekers. Hieronder zie je een aantal beurs promotie materialen.
- Transparante badge
- Kartonnen beker 180 cc
- Nash balpen met gekleurde houder
- Sleutelkoord met haak
- Non woven tas
Contact Bekijk ons aanbod en plaats uw bestelling in de oplage die je wenst. Wij zorgen ervoor dat je producten worden voorzien van het logo of naam naar keuze. Mocht je iets niet kunnen vinden of wil je meer informatie over een van onze producten? Neem dan contact met ons op. Ook helpen wij je graag bij het opstellen van een op maat gemaakte offerte. Dereklameshop is je partner voor elk relatiegeschen